شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان، که در 18 خرداد سال 1371 تأسیس شد، به عنوان یکی از باسابقه‌ترین و مهمترین مراکز نمایشگاهی کشور، با در اختیار داشتن نزدیک به هفت هزار متر مربع فضای مفید سرپوشیده، سالانه، با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای تخصصیِ راهبردی، در مسیر توسعه‌ی اقتصادی استان و کشور گام بر‌می‌دارد. این شرکت، در شمال شهرستان اهواز واقع شده است. 

چشم‌انداز و مأموریت:
شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان، رسالت اصلی خود در توسعه‌ی اقتصادی و تجاری استان و کشور قرار داده است و در این راستا، دو هدف اصلی را در دستور کار خود قرار داده است:
1- حمایت از نظام تولید و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان 
2- توسعه تجارت خارجی استان
نمایشگاه بین‌المللی خوزستان، هر ساله ده‌ها عنوان نمایشگاهی را با محوریت صنایع کلیدی و استراتژیک برگزار می‌نماید و علاوه بر اینکه به‌عنوان یک مرکز مهم در تقویت نظام تولید محسوب می‌شود، با ایجاد بیش از هفت هزار فرصت شغلی مستقیم به صورت سالیانه، نقش مؤثری در اشتغال‌زایی و پشتیبانی از صنایع مرتبط ایفا می‌کند. نمایشگاه خوزستان، با بسترسازی تعاملات اقتصادی، به توسعه‌ی همکاری‌های تجاری میان بنگاه‌های اقتصادی  می‌پردازد و از این رهگذر، سالیانه، فرصت‌های همکاری بی‌شماری برای فعالین صنایع مختلف، در این مرکز شکل می‌گیرد؛ همکاری‌هایی که نتیجه‌ی آن، انعقاد قراردادهای تجاری مهم و بلندمدت است. به عنوان مثالی در این خصوص، در نمایشگاه نفت 1403، حدود 40 مورد قرارداد اعم از تفاهم‌نامه، موافقت‌نامه و ...، فقط به طرفیت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به ارزش حدود 11 همت بسته شد و برآوردها حاکی از انعقاد صدها قرارداد دیگر و به ارزش ده‌ها همت در طول یک سال گذشته در این مرکز می‌باشد. 
در راستای سیاست‌گذاری کلان سازمان توسعه تجارت ایران، نمایشگاه بین‌المللی خوزستان با برنامه‌ریزی هدفمند و اقدامات راهبردی، توسعه صادرات از استان خوزستان به سایر کشورها را در دستور کار خود قرار داده و تلاش دارد با بهره‌گیری از پتانسیل بالای موجود در استان، نقش خود را به عنوان محور توسعه و سکوی تجارت خارجی خوزستان تثبیت نماید. در این راستا، این شرکت در سال 1403، با جذب بیش از 75 تاجر بزرگ در قالب 18 هیئت خارجی، زمینه‌ی مناسبی برای تبادل صنعت و تکنولوژی و جذب سرمایه‌گذاری فراهم کرده است که این امر، به نوبه‌ی خود، به توسعه‌ی تجارت خارجی استان و کشور، کمک شایانی می‌کند.
همچنین این شرکت به منظور افزایش ضریب نفوذ خود در خارج از کشور، برنامه‌های جدی با هدف تقویت همکاری‌های نمایشگاهی با کشورهای مختلف از جمله عراق، روسیه و چین و همچنین رایزنی برای توسعه‌ی همکاری با مراکز نمایشگاهی برخی کشورهای اروپایی و آسیایی را در دستور کار قرار داده است. این همکاری‌های نمایشگاهی می‌تواند به تبادل فناوری و توسعه نوآوری‌های صنعتی منجر شود و راه‌های جدیدی برای ورود به بازارهای بین‌المللی ایجاد کند. نمایشگاه خوزستان سعی دارد از این طریق جایگاه خود را به‌عنوان بستری برای نمایش محصولات داخلی و ارائه ظرفیت‌های استان به کشورهای خارجی تثبیت کند و در نتیجه، گام‌های مؤثری در جهت رونق اقتصادی استان و توسعه صادرات به خارج از کشور بردارد.