مشهد مقدس، ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ – رحیم جلیلی، رئیس انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، با حضور در نمایشگاه تخصصی «مشهد پلاست» از بخش‌های مختلف این رویداد بازدید و با مسئولان و مدیران کشوری و استانی دیدار و گفت‌وگو کرد. 
در این بازدید، همچنین موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، رئیس شورای عالی استان‌ها، ناصر توکلیان‌فر، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مسئولان استانی نیز حضور داشتند. در طی بازدید، گفت‌وگوهایی با غرفه‌داران و فعالان حوزه‌ی پلاستیک و صنایع وابسته انجام شد و درخصوص ظرفیت‌های صنعت نمایشگاهی کشور، توسعه‌ی تعاملات ملی و استانی، و نقش مؤثر نمایشگاه‌ها در رونق اقتصادی و پیوند صنعت با بازار، تبادل نظر صورت گرفت. 
همچنین پس از این بازدید، نشستی تخصصی با حضور رئیس انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، رئیس شورای عالی استان‌ها،‌ مدیرعامل مرکز نمایشگاهی مشهد و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد که در آن، موضوع گسترش نمایشگاه‌های تخصصی با رویکرد صادرات‌محور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
رحیم جلیلی در این نشست، با تأکید بر جایگاه ویژه‌ی نمایشگاه‌های تخصصی در زنجیره‌ی توسعه‌ی صنعتی کشور، همکاری میان مدیریت شهری، نهادهای تصمیم‌گیر و مراکز نمایشگاهی را عامل کلیدی ارتقای سطح کمّی و کیفی رویدادها در سطح ملی و بین‌المللی دانست. رئیس انجمن نمایشگاه‌ها، همچنین از یکی از طرح‌های در دست بررسی در انجمن خبر داد که در صورت تصویب در هیئت مدیره، به موجب آن، کلیه‌ی مراکز نمایشگاهی کشور، به صورت مشترک، نمایشگاهی را با حضور تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی در یکی از کشورهای هدف برگزار خواهند نمود. 
بر اساس مصوبات این جلسه، مقرر شد مرکز نمایشگاهی مشهد در سال جاری، میزبانی یک رویداد ویژه‌ی معرفی کالاهای تولیدی که ظرفیت صادراتی دارند را بر عهده بگیرد تا فرصتی برای معرفی توانمندی‌های داخلی و توسعه‌ی بازارهای خارجی ایجاد شود. در راستای تقویت تعاملات بین‌المللی، همچنین توافق شد برگزاری یک نمایشگاه به‌صورت تهاتری میان این مرکز با کشور تاجیکستان برگزار شود؛ به این ترتیب که نمایشگاهی برای تولیدکنندگان ایران در کشور تاجیکستان و متقابلاً نمایشگاهی برای تولیدکنندگان تاجیکستان در مشهد برگزار شود. 
این نشست‌ها و بازدیدهای کارشناسانه، نقشی مهم در جهت تقویت دیپلماسی اقتصادی، توسعه‌ی همکاری‌های نمایشگاهی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های تجاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهند داشت.